Uuhhh… wat doet een helpdeskmedewerker precies?!
Als helpdeskmedewerker ben jij de reddende engel voor klanten met vragen of problemen over hun producten en diensten. Je staat klaar om via de telefoon, e-mail of chat te helpen met alles, van installatieproblemen tot technische storingen. Je bent dus onmisbaar in de klantenservice! Maar wat doe je precies?
Als helpdeskmedewerker zijn dit je belangrijkste taken:
- Klanten ondersteunen: je helpt klanten bij het oplossen van technische problemen en geeft uitleg over producten en diensten.
- Storingen oplossen: je spoort storingen op en zorgt dat alles weer werkt. Tech-held in actie! 🛠️
- Installaties begeleiden: je helpt klanten bij de installatie van nieuwe apparatuur of software. Zo werkt alles weer top!
- Advies geven: je geeft handige tips en adviezen aan klanten over het gebruik en onderhoud van hun producten. 🧠
- Administratie bijhouden: je noteert alles wat je hebt gedaan en zorgt voor een overzichtelijke administratie. Alles op orde! 📋
De werkdag van een helpdeskmedewerker: oplossen, communiceren en administratie
Een werkdag is nooit saai! Je start met het checken van je e-mails. Daarna gaat de telefoon en help jij klanten met hun (technische) vragen. Het ene moment help je iemand met het installeren van een nieuw internetpakket, het volgende moment los je een televisiestoring op. Afhankelijk van de branche waarin je werkt, kun je ook te maken krijgen met logistieke of gemeentelijke vragen. Bijvoorbeeld een pakketje dat kwijt is, of een vraag over een vergunning of het verzamelen van afval. Jij schakelt snel tussen verschillende klanten en problemen. Daardoor vliegt de tijd voorbij!
Werken doe je meestal vanuit kantoor, maar thuiswerken is ook zeker een optie. En wat dacht je van werk-privé balans? Altijd een baan in de buurt betekent dat je geen uren hoeft te reizen. Jij bepaalt je eigen werktijden, of je nu liever in de ochtend, middag of avond werkt. Lekkerrrr!
Kan je niet wachten om aan de slag te gaan als helpdeskmedewerker? Dat is de juiste instelling! Check hieronder hoe een gemiddelde dag eruitziet:
Wat schuift het? Gemiddelde salaris van een helpdeskmedewerker🤑
Als fulltime helpdeskmedewerker verdien je gemiddeld tussen €2.425 en €2.660 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €30.500 per jaar. Daar kun je heel wat razendsnelle telefoonabonnementen van kopen! 😉 Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €14,68. Tsjakkaaa!
Hoe weten wij dat helpdeskmedewerkers dit gemiddeld per maand verdienen? Dankzij onze salariswijzer! Deze tool berekent het gemiddelde maandloon van Tempo-Teamers met deze functie. Let op: hierin nemen wij leeftijd, locatie en eventuele extraatjes niet mee. Check altijd even de vacatures voor het salaris van een specifieke baan!
Ennnn niet te vergeten: je krijgt als helpdeskmedewerker ook leuke secundaire arbeidsvoorwaarden. Werkuitjes zijn natuurlijk je favoriet. En wat dacht je trouwens van een reiskostenvergoeding én een telefoon van de zaak? Daar kun je vaak óók op rekenen!
Meer weten over moneys, doekoes, guap, flappen, cash, floes, knaken? Of benieuwd wat je verdient als klantenservicemedewerker of inbound callcentermedewerker? Wij vertellen je alles over salaris!