Opleidingen en trainingen Klant Contact Center (KCC) via Mijn Groei 🔗 📞

Zie jij jezelf al werken als klantenservicemedewerker, hr-assistent of Inbound callcentermedewerker? Mooi! Dit werk is nooit saai, je spreekt elke dag tientallen mensen én mag continu aan de telefoon hangen. Wat is er nou beter?! Doordat de klantenservicebranche maar blijft groeien is er veel vraag naar jouw talent! 
Of je je nou wilt omscholen of bij wilt leren, bij ons kan het allemaal! 🚀 Binnen Mijn Groei heb je toegang tot het grootste aanbod opleidingen, online trainingen en leerwerktrajecten. Je vindt Mijn Groei in je Mijn Tempo-Team account.

Vind hier je opleiding

Op deze pagina

Via Mijn Groei kan je op verschillende manieren contact center medewerker, commercieel medewerker, office assistent of intercedent worden! Of verbeter je skills en vaardigheden. Je hebt de keuze om:

Bekijk welke opleiding of certificaten passen bij jouw opleidingsniveau of huidige functie. Niet alleen waardevol voor het vinden van een (volgende) baan, maar ook super voor jouw ontwikkeling! Als flexwerker bij Tempo-Team heb je toegang tot alle trainingen en opleidingen. Werk je (nog) niet via Tempo-Team? Dan kun je met een Mijn Tempo-Team account wel gratis online trainingen volgen.

Dit zijn de voordelen van onze klant contact center opleidingen

  • Meer dan 900 opleidingen in de KCC-branche

  • Je kan werken én leren tegelijkertijd

  • De meeste opleidingen zijn hartstikke gra-tis!

  • Je krijgt gewoon een lekker salaris tijdens je opleiding

  • En gaat aan de slag in het klant contact center

Groeipad binnen het KCC

Ben jij een echte praatgraag? En voel je je het best als je mensen mag helpen? Ga dan meteen aan het werk in de klantenservice. Dit kan zelfs zonder ervaring of diploma! Baan je een weg door de telefoontjes en behaal een certificaat of een erkend mbo-diploma. Het kan allemaal via Mijn Groei! 💬

Zo ziet het groeipad binnen een KCC eruit:

Geen lange en saaie opleidingen, maar vooral lekker veel praktijktraining onder begeleiding van een vakdocent en korte trainingen met opdrachten via een e-learningplatform.

Al aan het werk? Log in bij Mijn Tempo-Team en start meteen met Ã©Ã©n van de onderstaande opleidingen! Nog op zoek naar leuke baan waarbij je kan leren? Maak dan eerst een Tempo-Team account aan en neem contact op met een vestiging bij jou in de buurt.

In totaal kan je twee certificaten en één erkend mbo-diploma halen:

Volg eerst e-learnings waarbij je vooral praktijktraining krijgt, en ga vervolgens de certificaten en het diploma halen. Na elke e-learning word je getoetst, en als je deze haalt, krijg je een beroepsopleiding tot klantenservicemedewerker! Het mooie van deze diploma’s? Ze geven je vrijstelling als je door wilt gaan voor een mbo-diploma KCC niveau 4! Lekkerrr.

Deze certificaten behaal je ook in het KCC 📩

  • Certificaat Powerboost Basis gespreksvaardigheden: Powerboost is geschikt voor iedereen die zijn kennis van gespreksvaardigheden wil opfrissen. De trainer neemt je mee in uiteenlopende vraagstukken en laat je direct oefenen met het toepassen van relevante gespreksvaardigheden (luisteren, samenvatten, doorvragen). Powerboost is praktisch en concreet. Dit betekent dat we altijd een vertaalslag maken naar jouw werkpraktijk en hoe jij de kennis en vaardigheden kunt toepassen om jouw effectiviteit te vergroten. 

  • Certificaat Skills Lab - Sales en Klantgerichtheid: Iedereen die meer wil oefenen en experimenteren met nieuwe vaardigheden en nieuw gedrag op het gebied van sales en klantgerichtheid. Je brengt een persoonlijk vraagstuk in waarmee je aan de slag gaat. Het Skills Lab wordt dus op maat voor jou gemaakt!

  • Certificaat Skills Lab - Communicatievaardigheden: Iedereen die meer wil oefenen en experimenteren met nieuwe communicatieve vaardigheden en nieuw gedrag. Deelnemers brengen een persoonlijk vraagstuk in waarmee ze aan de slag gaan. Voorbeelden van leerthema's: Regie nemen in een gesprek; Gespreksvaardigheden, zoals luisteren, samenvatten en doorvragen; Communicatiestijlen en stijlflexibiliteit.

  • Certificaat Omgaan met Agressie: Je werkt veel samen of spreekt dagelijks klanten persoonlijk of telefonisch. Je gaat regelmatig op bezoek bij mensen en bedrijven, hierbij heb je ook te maken met klachten, emoties en agressie. Je wilt daar goed mee omgaan, de situatie de-escaleren en onder controle houden. Daarom is dit certificaat zo belangrijk!

Deze online trainingen voor het klantcontact zijn interessant voor jou!

Start met één van de gratis online trainingen. Maar eerst: heb je nog geen Mijn Tempo-Team-account? Maak die dan aan! Zo kan jij makkelijk een training volgen. Speciaal voor iedereen die met klantcontact werkt, of wil werken, raden we de volgende trainingen aan.

Of je nu al via Tempo-Team werkt of werkzoekende bent, je kan vandaag nog starten met het behalen van één van deze certificaten:

Actief luisteren in het kort

Weet jij hoe je actief luistert naar mensen die vragen hebben? En hoe je de juiste vragen op het goede moment stelt? Met deze training leer je dat! Wanneer je deze training hebt afgemaakt kan je luisteren, samenvatten en doorvragen, verschillende typen vragen identificeren en hoe je de gevoelens van een ander herkent en reflecteert. Start de online training actief luisteren!

Effectief communiceren in het kort

Je leert in korte tijd je communicatievaardigheden verbeteren met een aantal eenvoudige technieken. Na deze training heb je een overzicht van hoe je een gesprek in moet gaan. Start de online training effectief communiceren!

Correct Nederlands

Na het afronden van deze training, kun je alle lastige onderwerpen van de Nederlandse taal correct gebruiken, en heb je de taalregels die je misschien een beetje kwijt was weer opgefrist. Zo maak je nooit meer een -dt fout! Start met de online training correct Nederlands.

Effectieve gesprekken voeren

Na deze training weet je precies wat jouw communicatiestijl is. Je weet hoe je je stijl aanpast op je gesprekspartner en zo communiceer je doelgericht met iedereen om je heen. Start met de online training effectieve gesprekken voeren.

Klachten en lastige klanten

Klantgerichtheid op zijn best. Omgaan met klachten en lastige klanten. Dat en meer leer je in deze training. Start met de online training klachten en lastige klanten!

Klantgericht werken

Leer altijd met de klant in gedachten te werken. Zo leer je in deze training hoe je jouw klant beter leert kennen en zet je ze zo centraal. Op die manier verbindt je klanten voor de langere termijn aan je organisatie. Dat je wil toch? Start met de online training klantgericht werken.

Webcare

Met deze training houd je bij wat er online over je gezegd wordt. Zo kan je passend op alles reageren en behoud je een goede reputatie. Start meteen met de webcare training!

Zakelijke correspondentie

Je kan werken met het communicatiemodel. Je weet hoe je een plan van aanpak maakt voor schriftelijke communicatie. Je weet hoe je een brief of mail beoordeelt op schrijfstijl. Je kan brieven en mails schrijven afhankelijk van het doel.Start met de online training zakelijke correspondentie!

De duur van iedere online training varieert van 1 week tot 4 weken, iedere dag 10 minuten. Je kunt natuurlijk de lesstof achter elkaar doorlopen en dan ben je in totaal 1 uur of maximaal 4 uur kwijt. 

De mbo-opleidingen in het KCC

Ook in de Contact Center branche kan je op ieder moment starten met een nieuwe opleiding! Naast het uitgestippelde KCC groeipad hierboven, bieden we nog een aantal erkende diploma’s aan. Welke opleiding past bij jou?

  • Commercieel medewerker (niveau 3)

  • Contactcenter medewerker (niveau 3)

  • Office assistent (niveau 3)

  • Medewerker marketing en communicatie (niveau 4)

Werken in het Klant Contact Center

Ben je benieuwd hoe het is om te werken in het klant contact? Hoeveel je verdient? En bij welke werkgevers je kan werken?

Wat kan je bij ons worden in het Klant Contact Center?

  • (Technisch) helpdeskmedewerker (1e en 2e lijns)

    De helpdeskmedewerker helpt mensen die vragen of problemen hebben. Het is de voornaamste taak van de helpdeskmedewerker om vragen te beantwoorden. Dit kan via de telefoon, via e-mail of via chat.

  • klantenservicemedewerker

    De medewerker klantenservice helpt klanten bij problemen, klachten en vragen. De klantenservicemedewerker biedt waar nodig ondersteuning en diensten aan bestaande klanten. Zo kunnen klanten vragen hebben over het gebruik van een aangeschaft product, klachten hebben over een product of dienst of andere problemen ondervinden. De Medewerker Klantenservice probeert de klant zo goed mogelijk verder te helpen en de problemen op te lossen.

  • klantcontact adviseur

    De Klantcontact adviseur beantwoordt vragen van klanten en adviseert de klanten over de producten en diensten die de organisatie aanbiedt. De klantcontact adviseur beantwoordt telefonisch, per e-mail of per chat vragen van de klanten. Dit kan gaan over bestellingen of meer informatie over een product of dienst. Ook klachten komen vaak bij de klantcontact adviseur binnen en moeten afgehandeld worden. Daarnaast kan de klantcontact adviseur in een gesprek de klant ook attenderen op het afnemen van extra producten of diensten. Het verkopen van diensten en producten is niet het hoofddoel, maar kan in een goed gesprek wel naar voren komen.

  • retentie en sales medewerker

    De retentie en sales medewerker zorgt dat de klanten tevreden en behouden worden. Je hebt contacten met de klanten via de telefoon, per mail of per chat.

  • sales medewerker

    Een sales medewerker is werkzaam bij bedrijven of instellingen die producten of diensten verkopen. De kerntaak van een sales medewerker is het stimuleren van de verkoop. Dit kan gedaan worden door middel van klantenbinding, maar ook door het uitzetten van speciale acties en reclamecampagnes. Werkzaamheden zijn: telefonische verkoop, het vergroten van naamsbekendheid, beheren van klantencontracten, herkennen van verkoopmogelijkheden, in kaart brengen van klantbehoeften en het mede initiëren en uitvoeren van verbeteracties op het gebied van marketing en sales.

  • teammanager/ supervisor

    Als teammanager of supervisor geef je leiding aan een groep medewerkers. Je hebt doorgaans een commerciële verantwoordelijkheid als ook een HR verantwoordelijkheid. Je coachende kwaliteiten bepalen mede het succes van je team.

  • multilingual klantcontact representative (meertalige of anders talige medewerker op klantenservice)

    De multilingual klantcontact representative is werkzaam voor bedrijven die veel internationaal klantcontact hebben. Een goede beheersing van andere talen, zoals Engels, Frans, Duits, Spaans is een belangrijke voorwaarde om de klanten goed te kunnen helpen.

  • webcare medewerker

    Een webcare medewerker is een online media specialist die verantwoordelijk is voor online communicatie uitingen van een bedrijf of instelling. Veel van deze uitingen gaan tegenwoordig via social media zoals bijvoorbeeld via Twitter, Facebook en Linkedin.

Opleidingsadvies op maat?

Wij helpen je graag op weg. Of je nou wilt doorgroeien in het klanten contact of op zoek bent naar een nieuwe baan. Geef je intercedent of de loopbaanadviseur in jouw regio snel een belletje op de vestiging en ga in gesprek. 

Vestiging zoeken

Veelgestelde vragen over opleidingen in de KCC:

  • Wat is Tempo-Team Mijn Groei?

    Mijn Groei is ons ontwikkelplatform waar je opleidingen, cursussen en trainingen kan volgen. Je krijgt hier alle kans om door te groeien en uit te blinken in je vak. Bekijk de opleidingen van Mijn Groei.

  • Wat zijn klantenserviceopleidingen?

    Je hebt verschillende soorten mbo-opleidingen in de klantenservicebranche. Er is een opleiding tot commercieel medewerker, klantenservicemedewerker, office assistent en medewerker marketing en communicatie mogelijk.

  • Welke opleiding heb je nodig om office assistent te worden?

    Hiervoor kan je bij Mijn Groei de mbo-opleiding niveau 3 tot office assitent volgen. Via ons groeipad waarbij je eerst werkend leert, en vervolgens de opleiding gaat volgen. Zo wordt je gemakkelijk een office assistent. 

  • Waar kun je een opleiding in KCC volgen?

    Dit kan online via Tempo-Team Mijn Groei, maar we bieden ook leerwerktrajecten en mbo-opleidingen aan. Hiervoor moet je naar een locatie komen voor de toets. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees er hier alles over!