Werken als servicedesk medewerker, iets voor jou?
Als servicedesk medewerker ben je het persoonlijke aanspreekpunt voor klanten of collega’s. Je zorgt de hele dag dat problemen en storingen gefixt worden en dat alles op rolletjes verloopt. Jij blust die brandjes! 🔥 Wil je weten wat een servicedesk medewerker allemaal doet? Wat voor opleiding je nodig hebt? En natuuuurlijkkk… wat je salaris wordt?! Dan zit je hier helemaal goed!
Goed verhaal, lekker kort:
- Wat doet een servicedesk medewerker?
- Zo ziet een werkdag als servicedesk medewerker eruit
- Dit is het salaris van een servicedesk medewerker
- Wat voor servicedesk medewerker zijn er?
- Opleidingen en trainingen om dit te worden
- Groei door tot facilitair medewerker of IT-specialist
- Checklist: competenties & eigenschappen
- Ga aan de slag bij deze werkgevers!
- Waarom werken via Tempo-Team een feestje is
- De leukste servicedesk medewerker vacatures
- Dit zijn de veelgestelde vragen over servicedesk medewerkers
Uuhhh… wat doet een servicedesk medewerker precies?!
Als servicedesk medewerker ben je met jouw technische skills de redder in nood bij kleine storingen in het systeem. Je weet vragen van klanten of collega’s in no time te beantwoorden! Je zit daarnaast vol goede ideeën om de dienstverlening te verbeteren en daarmee nóg meer mensen te helpen. Een veelzijdige functie binnen de ICT-sector of klantenservice dus!
Aan de slag als servicedesk medewerker? Heb jij effe geluk! Er is namelijk superveel vraag naar deze functie. Dit varieert van vacatures waarbij de nadruk ligt op ICT én vacatures waarbij je het gezicht bent voor klanten als (service)baliemedewerker. Dankzij deze variatie vind je daarom als servicedesk medewerker so-wie-so een vacature die jou op het lijf geschreven is!
Als servicedesk medewerker zijn dit je belangrijkste taken:
- Klanten te woord staan: dit kan zowel telefonisch, per e-mail als in ‘t echie zijn. Met jouw inlevingsvermogen en vriendelijke houding help jij klanten met een positief gevoel. ☎️
- Oplossen van storingen: vaak worden servicedesk medewerkers ingezet om storingen op te lossen of andere technische vragen te beantwoorden. Met jouw ICT-skills is dat zo gefixt!
- Administratieve taken: jij zorgt ervoor dat je mailbox nooit overloopt. Achter de feiten aanlopen? Jij niet! Je vinkt alle taken op tijd af. Hierdoor weet iedereen bij jou waar ze aan toe zijn! ✅
De werkdag van een servicedesk medewerker: oplossen, bellen en vragen beantwoorden
Als servicedesk medewerker is elke dag weer anders. Een storing? Jij zoekt in het systeem waar deze is ontstaan om de boel zo snel mogelijk weer te laten draaien. Klanten die meer willen weten over een dienst of product? Dan zijn ze bij jou als echte vraagbaak aan het juiste adres. Lekker veel afwisseling dus!
En je collega’s?! Dat verschilt per werkplek en of je af en toe thuiswerkt! Jaaa, bij veel werkgevers kan dat gewoon! Als je wordt ingezet om dringende vragen van collega’s te beantwoorden, doe je dit natuurlijk samen in teamverband. Het kan ook zijn dat je het centrale aanspreekpunt bent voor klanten. In dat geval werk je ook samen met collega’s, alleen lopen er niet de hele dag gezichten bij jou binnen. In beide gevallen brengt deze functie een hoop gezelligheid én vooral verantwoordelijkheid met zich mee! 💪
Denk je dat werken als servicedesk medewerker wel wat voor jou is? Check dan hier hoe een werkdag eruitziet:
Tijdstip | Taak |
---|---|
08:00 uur |
morning! Tijd om te knallen vandaag 💥 |
08:30 uur |
*TRING* telefoon! Een klant zijn product werkt niet meer, jij lost dit meteen op 📞 |
09:15 uur |
even de mail bijwerken en bijkletsen met je collega’s 📩 |
10:00 uur |
tijd voor een kleine koffiepauze ☕️ |
10:15 uur |
genoeg energie voor de rest van de ochtend! |
11:00 uur |
lekker bezig met offertes opstellen 📝 |
12:00 uur |
na al dat harde werken even lekker lunchen 🥗 |
12:30 uur |
checken van geretourneerde bestellingen ✅ |
13:30 uur |
ze hebben je nodig in het magazijn: je springt bij en strooit met complimenten na afloop! 📦 |
15:00 uur |
een collega komt bij je langs met een vraag over zijn de laptop en je ziet dat hij geupdate moet worden 💻 |
16:00 uur |
je checkt nog één keer je mail en beantwoordt de laatste vragen van de dag. Doeeeei collega’s! |
17:00 uur |
dat was het weer voor vandaag! Op naar huis 🚲 |
Wat schuift het? Gemiddelde salaris van een servicedesk medewerker 🤑
Als fulltime servicedesk medewerker verdien je gemiddeld tussen €2.281 en €2.390 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €30.200 per jaar. Daar kun je wel zestig laptops van kopen! 😉 Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €13,48. Tsjakkaaa!
Hoe weten wij dat servicedesk medewerkers dit gemiddeld per maand verdienen? Dankzij onze salariswijzer! Deze tool berekent het gemiddelde maandloon van Tempo-Teamers met deze servicedesk medewerker. Let op: hierin nemen wij leeftijd, locatie en eventuele extraatjes niet mee. Check altijd even de vacatures voor het salaris van een specifieke baan!
Secundaire arbeidsvoorwaarden
Afhankelijk van je werkplek, val je onder een cao. Dat betekent dat je salaris, vakantiedagen en bonussen landelijk geregeld zijn. Ennnn misschien krijg je wel fijne extra’s! Zoals reiskostenvergoeding of een laptop van de zaak. Hier horen teamuitjes en vrijmibo’s ook bij! 🎉 In de secundaire arbeidsvoorwaarden lees je waar jij je voordeel uit kan slaan. Woehoeee! 📈
Meer weten over moneys, doekoes, guap, flappen, cash, floes, knaken? Of benieuwd wat je verdient als facilitair medewerker of IT-manager? Wij vertellen je alles over salaris!