Op zoek naar een medewerker klantenservice? Plaats gratis je vacature!
Zoek je een communicatietalent met hart voor de zaak? Je nieuwe klantenservicemedewerker is een echte alleskunner! Mailtjes beantwoorden, de telefoon aannemen en je webcare bijhouden. Je medewerker klantenservice draait zijn hand er niet voor om. Check hier wat onze klantenservicemedewerkers allemaal voor je doen, plaats meteen je vacature of bel ons gewoon even.Handig: als je ons belt, regelen we ook meteen toegang tot je online omgeving in Mijn Tempo-Team. Hier zie je 24/7 een mooie selectie aan kandidaten! Liever zelf aan de slag? Ook dan vind je hier superhandige recruitment tips die je verder helpen.
Liever meteen even bellen? 👇 Dat kan op 020-3057798.
Plaats direct je vacature Bel ons meteen!
Of plan een terugbelverzoek in.
Op deze pagina:
- Arbeidsmarktinfo: hoe makkelijk vind je op dit moment goede klantenservicemedewerkers?
- De do's en dont's voor het werven van klantenservicemedewerkers
- Medewerker klantenservice gezocht? Zo berekenen we de kosten!
- Nieuw personeel? Zo gefixt: plaats je vacature gratis online!
Hoe makkelijk vind je op dit moment goede klantenservicemedewerkers?
Arbeidsmarkt |
Voor commerciële beroepen is de arbeidsmarkt krap. Er zijn veel mensen op zoek naar goede klantenservicemedewerkers! Vooral in de Randstad staan veel vacatures open. |
---|---|
Aantal kandidaten in onze database | Er staan meer dan 45.000 kandidaten bij ons ingeschreven met het profiel van een klantenservicemedewerker of een gerelateerde functie. We weten dus zeker dat je nieuwe collega hiertussen zit! |
Opleiding en uren | 90% van onze klantenservicemedewerkers heeft een mbo-opleiding afgerond. Bij klantenservice gaat het meestal om een functie tussen de 24 en 40 uur. |
Salaris | Gemiddeld verdient een klantenservicemedewerker tussen de €11,00 en €15,00 per uur. Benieuwd naar het prijskaartje voor jou als werkgever? Zo berekenen wij de kosten. |
Voorkeuren | Voor klantenservicemedewerkers spelen vooral salaris, een vast contract en een fijne werksfeer mee in de keuze voor een baan. Ook belangrijk: plezier in het werk en een goede werk-privébalans! |
Vergelijkbare functies |
Misschien ben je ook wel op zoek naar een:
|
Ben je op zoek naar een (commercieel) medewerker outbound? Check dan hoe wij commercieel medewerkers vinden. Meteen gebruikmaken van onze database met meer dan 60.000 potentiële kandidaten? Plaats je vacature helemaal gratis en we zoeken met je mee!
De do's en dont's voor het werven van klantenservicemedewerkers
Zo vinden wij jouw klantenservicemedewerker!
Onze kandidaten gaan niet zomaar bij je aan de slag; ze moeten eerst door een strenge selectie. Want is klantenservice een makkelijke baan met alleen maar leuke gesprekken? Dacht het niet! Wij snappen wat een goede klantenservicemedewerker nodig heeft. We vragen onze kandidaten daarom of ze nee kunnen verkopen als dat nodig is en kijken hoe stevig ze in hun schoenen staan. Ook checken we of ze zich in kunnen leven in je klant, behulpzaam zijn en kansen herkennen. Klantenservice is tegenwoordig vooral digitaal, dus moeten ook de digitale vaardigheden van de kandidaten in orde zijn. En kloppen hun verwachtingen van de functie met de werkelijkheid? Zo minimaliseren we de kans op ongewenste uitstroom van werknemers. En kan jij dus rekenen op een goede kracht!
Verder kijken we vooral naar deze punten: |
---|
Informatie verwerken: Onze klantenservicemedewerkers zijn snel van begrip: ze verwerken nieuwe informatie in no-time. Fijn, want ze hebben veel gesprekken op een dag en moeten al die informatie ook weer verwerken! |
Communicatieve vaardigheden: Een goede klantenservicemedewerker is natuurlijk een echt communicatiewonder. Klantenservicemedewerkers krijgen veel vragen en soms ook klachten binnen, dus ze moeten stevig in hun schoenen staan. Onze kandidaten deinzen niet terug voor een pittig gesprek. Daar kun je van op aan! |
Probleemoplossend vermogen: Onze kandidaten zijn sociaal, scherp en verbaal sterk. Een moeilijke vraag of een klacht van een klant? Onze klantenservicemedewerkers weten er wel raad mee! |
Klantgerichtheid: Niet onbelangrijk voor een klantenservicemedewerker: klantgerichtheid. Onze kandidaten denken als eerste aan de klant en dan pas aan zichzelf. De klant staat altijd op 1! |
Stressbestendigheid: Werken bij de klantenservice kan soms best druk zijn. Daarom selecteren we ook op stressbestendigheid. Zo weet je zeker dat onze kandidaten ook in drukke tijden voor je klaar staan. |
Vacaturetekst live en dan.. achterover leunen? Echt niet! Gezien de schaarste van dit profiel is in actie komen super belangrijk! Dat wij 45.000 kandidaten in onze database hebben zitten komt omdat we áltijd proactief werven op deze belangrijke doelgroep. En zit jouw nieuwe collega er nog niet tussen? Dan zetten we een extra stapje bij. Wat doen we om jouw kandidaat te vinden?
👉Sociale media: wij bereiken maandelijks meer dan 400.000 mensen via onze social kanalen
👉Searchen: onze recruiters zijn pro in het vinden van de beste kandidaat via bijvoorbeeld Monsterboard, Werk.nl en Jobbird en LinkedIn.
👉Topwerkgeverspagina: niets is leuker dan voor een goede werkgever te werken. En hoe wij dat de kandidaten laten weten? Door onze topwerkgeverpagina’s!
👉Videotures: hoe leuk is het om bij jou te werken? Nou, zo leuk! Met onze videotures geven we kandidaten een inkijkje in hun toekomstige werkplek. Check hier de videotures!
Liever zelf doen?
Een klantenservicemedewerker vind je niet vanzelf. Daarom hebben wij de recruitment Big Five voor je op een rijtje gezet!
Stap 1: Zó bepaal jij de juiste functie-eisen voor jouw functieprofiel
Stap 2: Schrijf in 6 stappen een wervende vacaturetekst
Stap 3: Zoekstrategieën om de beste match te vinden!
Stap 4: Kies de meest geschikte kandidaat
Stap 5: Werknemer gevonden? Tijd voor de onboarding!