Werken als logistiek administratief medewerker, iets voor jou?
Ben jij een echte aanpakker, maar vind je het ook heerlijk om achter je laptop te kruipen? Dan is de functie logistiek administratief medewerker iets voor jou! Jaaa, in de logistiek gebeurt er dagelijks genoeg om fulltime administratie te doen. Zo regel je alles voor je logistieke collega’s! Wil jij weten wat een logistiek administratief medewerker doet? Wat voor opleiding je nodig hebt? En wat je salaris wordt?! Dan ben je hier op de juiste plek!
Goed verhaal, lekker kort
- Wat doet een logistiek administratief medewerker?
- Zo ziet een werkdag als logistiek administratief medewerker eruit
- Dit is het salaris van een logistiek administratief medewerker
- Wat voor logistiek administratief medewerkers zijn er?
- Opleidingen en trainingen om dit te worden
- Checklist: competenties & eigenschappen
- Ga aan de slag bij deze werkgevers!
- Waarom werken via Tempo-Team een feestje is
- Dit zijn de veelgestelde vragen over logistiek administratief medewerker
Uuhhh… wat doet een logistiek administratief medewerker?!
Als logistiek administratief medewerker ben je de brug tussen het magazijn, de klanten en de leveranciers. Daarnaast zorg je ervoor dat alle collega’s hun afspraken nakomen. Zo neem je de telefoon op, plan je afspraken en lever- en laadtijden in. Ook handel je alle leveringen en processen in het magazijn goed af én zorg je voor het uitsturen van offertes. Hoppa!
Zoals de naam al verklapt, doe je dus de administratie voor een logistieke operatie. Dat is lekker aanpoten! Het is namelijk - naast kantoorwerk - ook veel rondlopen over de vloer om dingen te regelen. Zo spreek je de hele dag door je gezellige collega’s!
Als logistiek administratief medewerker zijn dit je belangrijkste taken:
- Telefoon opnemen: dagelijks contact met leveranciers en klanten is nodig, zodat je bijvoorbeeld de laad- en losplaatsen afstemt en die doorgeeft aan je collega’s.
- Administratie doen: een magazijn gaat 24/7 door. Genoeg administratie dus! Je houdt dit allemaal netjes bij.
- Plannen: je denkt mee met de planning en beschikbaarheid van de magazijnmedewerkers. Daarnaast plan je ook de afspraken van logistieke managers en teamleiders in. Gelukkig heb je logistieke planners die je hierbij helpen!
- Agenda’s bijhouden: nadat de afspraken zijn gepland, houd je ze ook bij. De teamleider zit namelijk niet elke dag zelf achter de computer!
- Offertes uitsturen: yessss, je houdt je ook nog een klein beetje bezig met financiën. Je staat de afdeling bij door af en toe offertes te maken en naar klanten te sturen. Lekkerrr!
De werkdag van een logistiek administratief medewerker: bellen, bijhouden en uitsturen
Yuuup, logistiek administratief medewerker is dus een erg afwisselende baan. Je weet nooit wat de dag je brengt. Is er een heftruck kapot? Dan komen de heftruckchauffeurs bij jou. Klopt de laadplek niet en staat er nog een andere vrachtwagen? Je fixt het meteen door een andere plek aan te wijzen en de planning te veranderen. Redder in nood!
In deze functie kan je aan de slag op iedere plek die met logistiek te maken heeft. Zo is er altijd wel een topbedrijf in de buurt! En je collega’s? Die zijn allemaal verschillend, maar dat maakt het juist zo gezellig. Orderpickers, vrachtwagenchauffeurs, reachtruckchauffeurs, magazijnmedewerkers en operators verzameluuuuuun!
Hoe een dag in deze functie er dan ongeveer uitziet? Check het hier!
Tijdstip | Taak |
---|---|
06:00 uur |
vroeg uit de veren: we zijn weer klaar voor een dagje magazijn! |
07:00 uur |
even inventariseren. Wie zijn er vandaag aan het werk en staan er afspraken gepland? Je geeft het meteen door aan de desbetreffende collega’s. |
08:00 uur |
🆘! alle laadplekken zijn bezet maar er komt zo een nieuwe vrachtwagen aan volgens de planning. Wat nu?! |
09:00 uur |
je loopt naar een lader en losser en vraagt of ze bijna klaar zijn met de vrachtwagen die de plek bezet houdt. Moet lukken! |
09:30 uur |
even een bakkie.. Alles loopt weer op rolletjes dus dat heb je wel verdiend! |
10:00 uur |
terug naar de laptop. Even kijken naar je mailtjes. Ook bel je met klanten over de planning vandaag. 🤙 |
12:00 uur |
een leverancier arriveert. Je biedt ze koffie aan en roept meteen de logistiek teamleider. |
12:30 uur |
tijd voor lunch! Je zit gezellig met het hele logistieke team en luistert naar hun avonturen. |
14:00 uur |
de administratie ligt er nog van een aantal weken. Je start vol goede moed! 📝 |
15:00 uur |
lekker bezig! Alleen nog een paar offertes opmaken voor nieuwe klanten… |
16:00 uur |
tijd om naar huis te gaan. Hoppa! |
Wat schuift het? Gemiddelde salaris van een logistiek administratief medewerker 🤑
Als fulltime logistiek administratief medewerker verdien je gemiddeld tussen €2.141 en €2.193 bruto per maand. Lekker salaris toch?! Dat is ongeveer €28.084 per jaar. Daar koop je heeel veeel laptops van! 😉 Werk je liever flex? Ga dan uit van een gemiddeld uurloon van €12,51. Tsjakkaaa!
Hoe weten wij dat logistiek administratief medewerkers dit gemiddeld per maand verdienen? Dankzij onze salariswijzer! Deze tool berekent het gemiddelde maandloon van Tempo-Teamers met een baan als logistiek administratief medewerker. Let op: hierin nemen wij leeftijd, locatie en eventuele extraatjes niet mee. Check altijd even de vacatures voor het salaris van een specifieke baan!
Veel grote bedrijven in de logistiek hebben een eigen cao. Hierin vind je afspraken over je salaris, vakantiedagen en bijvoorbeeld onregelmatigheidstoeslag. Onregelmatig-watte? Financiële extraatjes, omdat je in ploegendienst en op wisselende tijden werkt. Yehesss!
Heeft het bedrijf geen eigen cao? Check dan de algemene cao Transport & Logistiek.
Meer weten over moneys, doekoes, guap, flappen, cash, floes, knaken? Of benieuwd wat je verdient als logistiek administratief medewerker of logistiek administratief medewerker? Wij vertellen je alles over salaris!