Nieuwe editie van succesvolle campagne De Proeftijd Tempo-Team

Uitbreiding met regionale tours langs bedrijven

Om zoveel mogelijk werkzoekenden een plezierige baan te bezorgen, herhaalt Tempo-Team de succesvolle YouTube serie De Proeftijd. De serie behaalde vorig seizoen ruim 600.000 kijkers. Een werkzoekende draait telkens proef bij twee verschillende werkgevers die hoog scoren op werkplezier, omdat ze het nèt even iets anders doen. Dit leidt tot mooie ontmoetingen en (werk)avonturen. YouTubers Nesim & Qucee helpen werkgevers dat werkplezier te laten zien om op die manier kandidaten te inspireren.

 

Verschillende organisaties gaan met elkaar de strijd aan om een werkzoekende aan een baan te helpen waar het meeste plezier te halen valt en die het beste bij ze past. Werkzoekenden krijgen een verrassend kijkje in de keuken van diverse bedrijven en hun ‘proeftijd’ wordt vastgelegd op video. Bedrijven halen werkelijk alles uit de kast om de aandacht te vestigen op werkplezier door middel van bijvoorbeeld dansworkshops, haka workshops, lasergamen, lachcursus, karikatuur tekenen. 

Denise Kenter, Experience marketeer Tempo - Team: “Dagelijks komen we bij opdrachtgevers over de vloer. We zien veel bedrijven dingen net even iets anders doen dan anderen en dat inspireert ons. Vaak leidt die eigentijdse aanpak tot vreugde op de werkvloer. Bedrijven die van onze medewerkers een acht of hoger scoren op werkplezier, geven we via De Proeftijd een podium. Dat zijn onze ‘Baanraders’. Via de campagne maken we het belang van werkplezier zichtbaar. Voor werkgevers en werknemers.”

Proeftijd XL en regionale tours langs bedrijven

Naast de reguliere YouTube afleveringen, wordt de Proeftijd uitgebreid met een evenement. Op 18 oktober reist Tempo-Team met een groep werkzoekenden en Nesim en Qucee langs bedrijven om ze kennis te laten maken met en sfeer te proeven bij werkgevers in Noord-Brabant. Ook in andere regio’s worden tussen 10 oktober en 4 november tours georganiseerd.

Campagne uitingen

De eerste Proeftijd aflevering staat sinds 29 september live op het YouTube kanaal van Qucee. Elke twee weken volgt een nieuwe aflevering. De campagne loopt tot en met medio december en wordt onder de aandacht gebracht via radio, online video, buitenreclame (zoals de 'Tempo-Tram' (bestickerde tram) in Amsterdam en Rotterdam) en commercials in de bioscoop. 

Videoteaser Nesim en Qucee om aanmeldingen binnen te krijgen

https://youtu.be/8cocswwkx_k 

Eerste aflevering De Proeftijd:

NESIM EN IK DEDEN DE TORTILLA CHALLENGE.. - Proeftijd Episode 1

Radio commercial

 https://we.tl/t-NATZdF5KCG

Social creatives om aflevering aan te jagen

https://youtu.be/_5-2uWA3xU0

https://youtu.be/6gpvl2rAAno

Lees meer op: https://www.tempo-team.nl/proeftijd

Credits

Tempo-Team: Denise Kenter & Michel Tiggelman

Creatief Bureau: Motion Content Group      

Creatie: Rik Toe Water en Hidde Steging       

Strategie: Rik Toe Water en Denise Kenter            

Projectmanager: Minke Kliphuis

Productiemaatschappij: Towel Media

Regie: Sebas van Marion

Edit: Sebastiaan Klein en Elrik Rink                          

Producer: Rosa Bosch en Youness Salmoune                         

Productie-assistent: Emma Ter Bogt

Camera: Maikel Hurts en Steven van der Vorm

Geluid: Joost van Heerden

Ruud Berendsen

PR manager / woordvoerder